Újabb útszakaszok lesznek fizetősek júniustól
Érdemes előre tájékozódni, hogy elkerüljük a bírságokat.
Érdemes előre tájékozódni, hogy elkerüljük a bírságokat.
Az autópályás fizetésnél két martica van, a főútaknál csak egy.
Hatalmas bevétel az államnak az útarányos díjszedés. Több mint 400 milliárdot hozott tavaly.
A júliusi bevezetés óta több mint 75 milliárd forint bevétel folyt be a használat-arányos elektronikus útdíjból - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kedden.
Rövidesen nyilvánosságra hozzák az Európai Bizottság ellenőrei a hazai elektronikus útdíjfizetési rendszerrel kapcsolatos meglátásaikat – írja a Magyar Nemzet hétfői számában.
A kincstár örülhet, egyelőre terv szerint folynak be az elektronikus útdíjpénzek, ugyanakkor a kisebb fuvarozók nehéz helyzetbe kerültek. A számukra nyújtott útdíjhitel kamata magas, így nem tudni, hogy a nagyok mellett meddig maradhatnak talpon. Az útdíjrendszert eközben már Brüsszel is vizsgálja, a szakma szerint az átláthatóbb díjszámítás irányába kellene elindulni, de még díjcsökkentés is benne lehet a pakliban. Közben az egyik legnagyobb probléma, hogy a rendszer nem működik hézagmentesen, könnyen lehet bliccelni.
Börzsei Tibort nevezte ki az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. vezérigazgatójának a tulajdonosi jogok gyakorlásával megbízott MFB Magyar Fejlesztési Bank Zrt. csütörtökön. Az MFB korábban cáfolta, hogy az e-útdíj miatti botrányok miatt kellett volna az elődnek távoznia, s azt mondták, közös megegyezéssel váltak el.
Már húsz darab ún. bevallási közreműködő céget auditált az Állami Autópálya Kezelő Zrt. az e-útdíj-rendszerhez.
Távozik Bakó Attila vezérigazgató és Horváth Róbert üzemeltetési igazgató az Állami Autópálya Kezelő Zrt. éléről, menesztésük mögött a botrányos útdíjrendszer állhat – írja hétfői cikkében az Index.hu.
A használatarányos útdíjfizetési rendszer (e-útdíj) a hónap eleji bevezetése óta több mint 5,5 milliárd forintos bevételt termelt, az utakon zavartalan a forgalom, ezért semmi sem indokolja a leállítását – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) pénteken.
Az Együtt-PM azt követeli, hogy függesszék fel a használatarányos útdíjfizetési rendszer (e-útdíj) üzemeltetését, javítsák ki a hibákat, állapítsanak meg egy méltányos és a környezeti szempontokat érvényesítő tarifarendszert - írta az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében Jávor Benedek.
Az e-útdíj bevezetése 20-30 százalékkal növeli a sertésszállítás költségeit, ami tovább növeli az ágazat veszteségét, mivel az állattartók nem tudják tovább hárítani azt - mondta Menczel Lászlóné, a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT) titkára szerdán.
A kormány szerint minden rendben van, az autópálya-kezelő a hibák visszajelzésére szólította fel a fuvarozókat, az érintettek viszont az első heti tapasztalatok alapján az e-útdíj rendszer azonnali felfüggesztését javasolták. Szerintük a félremérések miatt máris több mint 100 milliós kár érte őket.
Nem kell útdíjat fizetni a mezőgazdasági erőgépek és vontatmányuk után - közölte Kibédi-Varga Lajos, az e-útdíj szakmai projektszóvivője.
A FruitVeB üdvözli az e-útdíj-könnyítéseket, de szükségesnek tartja, hogy a gyümölcstermékek is a zöldségfélékkel azonos elbírálásban részesüljenek, ezért Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter további közbenjárását kérik.
A megtett úttal arányos útdíjrendszerrel kapcsolatban eddig 14 bevallási közreműködőt - GPS-alapon működő flottakövetőt - auditált az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. - olvasható az elektronikus útdíjszedési rendszer (HU-GO) honlapján.
Azok a mezőgazdasági termelők mentesülhetnek az útdíj megfizetése alól, akiknek az éves árbevételük legalább 50 százaléka mezőgazdasági főtevékenységből származik - derül ki a keddtől hatályos és a Magyar Közlöny június 30-ára keltezett 111-es számában megjelent kormányrendeletből.
A reggeli üzemszünet után beindult a tehergépkocsik számára kötelező elektronikus útdíj-fizetési rendszer.
Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. ismét üzemszünetet rendel el hétfőn 7.30 és 10 óra között, így a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépjárművek díjmentesen használhatják a teljes díjköteles úthálózatot – közölte a társaság hétfőn reggel.
Használatarányos útdíjat (e-útdíjat) kell fizetni a magyar gyorsforgalmi és főutakon a 3,5 tonnánál nehezebb teherautóknak hétfőtől.